Sunday, February 13, 2011

Perjalanan dari KB-Gua Musang-Kuala Krai

Suatu perjalanan yang agak berlainan daripada biasa kerana aku tidak memahami perasaan yang aku alami bercampur baur, gembira? Sedih? Semuaado! haha. Perjalanan dimana kehidupan aku akan berubah menjadi seorang warga pendidik. Sekali gus aku ke alam pekerjaan. Dalam perjalanan tersebut, aku xabih2 berdoa smoga aku mendapat sekolah yang boleh aku berkhidmat dengan tenang. Maksudnya sebuah sekolah yang mempunyai segala keperluan asas.

Jam 4.30 pagi

Aku bangun dari tidur. Aku terus bersiap2 untuk bertolak pada jam 5 pagi ke gua musang kerana pendaftaran dikatakan pada jam 9.00 pagi. Bare2 aku packing semalam lagi, so beres, kol 5 pagi aku bertolak ke Gua Musang selepas bersalaman ngan kedua ibu bapaku.

Jam 8.00 pagi

Aku sampai di Masjid Gua Musang. Pakai baju untuk ke taklimat penempatan. Hati koho ddebbar tapi aku wat rilek..haha.. sambil debar2 pon aku sempat amik gambar..haha!


Jam 9.30 pagi

Taklimat bermula, fikiran aku melaye, yang aku tau, ak nak tau sekoloh aku jah.. haha.. dahla d meja mesyuarat kat PPD Gua Musang aku duk paling depan, sebelah pengarah PPD gua Muse.. memula aku masuk ke bilik tu aku kkejjut sbb kawe lamo aku ado situ, tujuan sama nga aku, ado 2 ore kawan aku, sore basir, skoloh skali nga aku di SIC, sore lagi aiman, skoloh MRSM beseri..semua yg terlibat dalam taklimat penempatan tu 12 ore, dikhabarkan Guru Besar akan hadir sama dan mengambil kami ke sekolah mereka. Sorg2 GB diperkenalkan, paling aku takuk, ada GB dari S.K Tohoi ! skoloh paling pedalaman, terpaksa masuk dengan hilux.huhu..satu je aku doa, jgnla dapat skoloh tu, tapi kalu dapat aku tetap akan g ke sana sbb aku memang doh redho.hahahaha!! last2, aku dipahamkan ada 8 org di Gua Musang, 3 di Kuala Krai dan sorg di Pasir Mas!! So, gapo lagi, dale ati aku duk doa dapat skoloh paling dekatla ngan koto bharu, hahaha! Setelah pengumuman nama untuk mengambil memopenempatan, hati aku mace lamo doh gugur, last2 dapat jugok surat tuh. Dengan lafaz Bismillah, aku buka..mato aku liar cari daerah mane..last2… KUALA KRAI!!! Alhamdulillah!!! S.K Chenulang.. kawan aku Basir tu yang dapat skoloh S.K Tohoi! J tahniah untuk beliau~ hehe. Skoloh skali aku ada 3 orang, Zatie (sn) n Izyan (b.i)..

GB aku, En. Rosnan Bin Mohamad. Sporting orangnye..walaupon 1st aku tgk beliau agak serius semasa dale bilik mesyuarat tadi, rupanya amat peramah dan senang untuk aku berbual. Banyak nasihak yang diberikan, dan diharap aku dapat berkhidmat dengan baik dibawah pimpinan beliau. Amin.. sekian perjalanan aku ke S.K Chenulang!





2 comments:

  1. dapat tengok gmbo ko latest terubat rindu kt ko.hahahah. jgn perasan oke. take care n tahniah! dapat gaji nnt update la gmba baru lagi.hahaha.

    ReplyDelete