Sunday, February 13, 2011

Asrama punya cerita..…

Kringgg………………..kringgggg…………….. tejaga la aku dri tidurku….arghhh!! susahnyer nok bukok mato aku…walaupon gituh, aku gagahi diri aku untuk mandi dan membuat persiapan untuk ke surau sekolah, sebelum tu aku mestila kejutkan anak2 aku dari tidonya, ada yg sudah biasa, ada ramai yg sgt liat untuk bgun seawal itu, maklumla budop2 lagi..dari darjah 3 sampai 6. Yg liat tu terpaksala aku kejutkan mereka dengan agok taboh..eeee…gere sero ati aku…tapi apakan daya, itu la anak2 aku yg tinggal di asrama..mereka yg lelaki aku la kene kejutkan.. ada yang liat sgt tu , tepaksala aku tarik2 slimut then wat muko bekemmm (garang)..maka, fikiran ku melayang jauh lagiiiii~~ tetiba2 terngiang-ngiang suara ustaz manzor (mrsm beseri) di benak fikiranku! Hahahaha!!! Dlu aku la antara yg culas monteng smayang subuh di surau, selalu di bilik, hahaha! Tapi, skrg, tuhan dab alas kat aku atah dunia lagi, skrg aku baru faham betapa sakitnya ati ustaz manzor aku dlu..HAHAHA!!bile da kne atas batang hidung sendiri barula aku rasa apo yg ustaz manzor rs dlu, yang lebih menyentuh hati aku, rupanya rasa saye ko anak murid tu yg membuatkan seseorang warden tu mengejutkan kita dlu2.. sob3…..aku sedikit pon x menyesal jadi warden,malah aku sgt bersyukur sbb aku rs ADLY yg dlu buke lagi ADLY yang sekarang, dirinya sgt berbeza..aku da ada tanggungjawab yang sgt berat yg terpaksa aku galas. Untuk membuktikan jawapan soalan penemuduga aku dlu kepada aku, aku terpaksa tabahkan hati mengharunginya! Jawapan kepada penemuduga?? Soalannya gapo?? Zassss…g lagi ke masa silamku, soalan beliau, knapa kamu nak menjadi seorang guru? Jawapan paling ringkas dan padat, saya igin mendidik anak bangsa saya sendiri. NOKHTAH. Tu je la jawapan aku dan aku terus diam, penemuduga mengerutkan dahinya kerana terlalu syok dgn jawapan aku yang panjangnya, sepanjang itu sahaja! Hahahaha

Berbalik kepada waktu sekarang…hari ini, 10 feb 2011, skali lagi anak aku yg perempuan terkena hysteria… aku skali lgi kelam kabut bersama 2 warden lain, kak ti dan kak ta….katanya budak perempuan itu mengamuk ngamuk di tingkat paling atas bangunan asrama yang tidak pernah digunakan, 2 tingkat paling atas tidak digunakan kerana penghuninya tidak pernah penuh, mlm sebelumnya juga ada budak perempuan yg hysteria.. apakah yg patut aku lakukan, aku hanya mampu berdoa kepada Nya supaya anak2 aku di sini tidak mendapat gangguan daripada jin dan syaitan..aku sendiri juga tinggal di blok perempuan (buat sementara waktu) tingkat paling bawah. Sorang2 tapi ak xde la takut sgt… ni hari ke4 jika aku tido sekejap lagi.. haha..xde pape yg mencurigakan lagi stakat ini. Selepas 2 3 hari lagi aku mengharapkan aku da bleh masuk rumah warden yang ada 3 bilik tuh..haha..yang skrg ni aku hanya berada di bilik tetamu yang sudah teramat selesa!

2 comments:

  1. mmm tak sngka aku ade jugok budak histeria.. tapi kawase tu mmg keras sikit.. time aku duk asrama desa dulu pon ngosek skmo situ

    ReplyDelete