Wednesday, January 16, 2013

in progress.....



In progress.... 










Wednesday, January 9, 2013

bermulanyer hobi baru sayo... CATAN FOR SALE





Title : ike
Media : acrylic
Painting on playwood
Size : 2 x 3 ft
Price : RM250



Title : feeding
Media : acrylic
Painting on playwood
Size : 2 x 3 ft
Price : RM300 


Apepon,,harga boleh dirunding...kalo berminat msj or call 0179542922..hehe
Hobi baru..buat duit la kunun nyer,,hehe



MUHAMMAD ADEL MIKHAEL BIN ADLY ZIL IKRAM

Ni hero sayo...adel mikhael,,,arini da 5 bulan umur beliau...betapa lamonyo ambo x update blog....hehe

Lahir pada malam raya pertama jam 12.50 pagi, which means adel lahir hari raya kedua..hehe...adel xsabar2 nk raya sbb adel lahir 2 minggu awal drpd tarikh due....

Kelahiran adel sberat 3.8kg...mamanye sungguh bersemangat semasa kelahiran adel,,,hehe..apepon, ALHAMDULILLAH semua bjalan dengan baik dan slamat... tQ  ALLAH for giving me this wonderful precious gift....ALHAMDULILLAH

Semoga kelahiran ni memberi keceriaan dalam fmly saya...tq ALLAH!

Sunday, November 13, 2011

sekian lamo menyepi belogGgg ku~

Lamo giler syo x bukok blog niyh..hahahaha
maklumla skol pon susoh nok dapat line tenet
yang ok...asyik putus2..kecuali ari ahad sahaja
sebab negeri lain x skol hari ahad, so d
klate lajula dio pnyer line tenet (jaring) pada hari
ahad..ahad sahaja..hahaha,,,kerja sbg seorang
pendidik amat mencabar..buke kerja mudah...
macam mano nok stat balik blog niyh,, xtau
nok post gapo lagi wat maso niyh.. apopon...
ado satu event plg kaw2 nyer dalam hidup sayo..
tgk nie..(hehe...meme sayo bz kam2??)



Monday, April 25, 2011

INDAH KHABAR DARI RUPOOO~

huk alohlaaaa..... bakpo gaji aku blom masuk? dugaannn~~ cpt2la masuk..amin

Sunday, April 24, 2011

ESOK YANG DINANTI......

Dalam banyok2 hari knape saya pilih esok??
nok tau bakpo baco jela skik gapo sayo nok tulih male niyh..
lamo doh sayo x bukok blog memandangkan agak bz...
(bz la sgt) haha... agak bz sbb sayo ado rama anok skrg..
doh la buah2 (nakal2) .. xpo, walaupun byk dugaan yang doh aku lalui
tapi esok InsyaAllah pulih dan hatiku doh mampu tersenyum..
sbb esok InsyaAllah gaji saya masuk!! ngee~~

Sunday, February 13, 2011

Asrama punya cerita..…

Kringgg………………..kringgggg…………….. tejaga la aku dri tidurku….arghhh!! susahnyer nok bukok mato aku…walaupon gituh, aku gagahi diri aku untuk mandi dan membuat persiapan untuk ke surau sekolah, sebelum tu aku mestila kejutkan anak2 aku dari tidonya, ada yg sudah biasa, ada ramai yg sgt liat untuk bgun seawal itu, maklumla budop2 lagi..dari darjah 3 sampai 6. Yg liat tu terpaksala aku kejutkan mereka dengan agok taboh..eeee…gere sero ati aku…tapi apakan daya, itu la anak2 aku yg tinggal di asrama..mereka yg lelaki aku la kene kejutkan.. ada yang liat sgt tu , tepaksala aku tarik2 slimut then wat muko bekemmm (garang)..maka, fikiran ku melayang jauh lagiiiii~~ tetiba2 terngiang-ngiang suara ustaz manzor (mrsm beseri) di benak fikiranku! Hahahaha!!! Dlu aku la antara yg culas monteng smayang subuh di surau, selalu di bilik, hahaha! Tapi, skrg, tuhan dab alas kat aku atah dunia lagi, skrg aku baru faham betapa sakitnya ati ustaz manzor aku dlu..HAHAHA!!bile da kne atas batang hidung sendiri barula aku rasa apo yg ustaz manzor rs dlu, yang lebih menyentuh hati aku, rupanya rasa saye ko anak murid tu yg membuatkan seseorang warden tu mengejutkan kita dlu2.. sob3…..aku sedikit pon x menyesal jadi warden,malah aku sgt bersyukur sbb aku rs ADLY yg dlu buke lagi ADLY yang sekarang, dirinya sgt berbeza..aku da ada tanggungjawab yang sgt berat yg terpaksa aku galas. Untuk membuktikan jawapan soalan penemuduga aku dlu kepada aku, aku terpaksa tabahkan hati mengharunginya! Jawapan kepada penemuduga?? Soalannya gapo?? Zassss…g lagi ke masa silamku, soalan beliau, knapa kamu nak menjadi seorang guru? Jawapan paling ringkas dan padat, saya igin mendidik anak bangsa saya sendiri. NOKHTAH. Tu je la jawapan aku dan aku terus diam, penemuduga mengerutkan dahinya kerana terlalu syok dgn jawapan aku yang panjangnya, sepanjang itu sahaja! Hahahaha

Berbalik kepada waktu sekarang…hari ini, 10 feb 2011, skali lagi anak aku yg perempuan terkena hysteria… aku skali lgi kelam kabut bersama 2 warden lain, kak ti dan kak ta….katanya budak perempuan itu mengamuk ngamuk di tingkat paling atas bangunan asrama yang tidak pernah digunakan, 2 tingkat paling atas tidak digunakan kerana penghuninya tidak pernah penuh, mlm sebelumnya juga ada budak perempuan yg hysteria.. apakah yg patut aku lakukan, aku hanya mampu berdoa kepada Nya supaya anak2 aku di sini tidak mendapat gangguan daripada jin dan syaitan..aku sendiri juga tinggal di blok perempuan (buat sementara waktu) tingkat paling bawah. Sorang2 tapi ak xde la takut sgt… ni hari ke4 jika aku tido sekejap lagi.. haha..xde pape yg mencurigakan lagi stakat ini. Selepas 2 3 hari lagi aku mengharapkan aku da bleh masuk rumah warden yang ada 3 bilik tuh..haha..yang skrg ni aku hanya berada di bilik tetamu yang sudah teramat selesa!